lørdag den 27. april 2013

TGV

Hvad betyder TGV? Train à grande vitesse eller højhastighedstog. Med det sagt, så var en veninde og jeg på TGV Café at spise i torsdags, for ligesom at fejre forlænget weekend og bare for at hygge :-) surprise surprise, så ligger TGV lige over for banegården i Århus.









Ovenfor er der lidt stemningsbilleder af indretningen, der var meget mørkt derinde, men virkelig hyggeligt og intimt, og så selvom det var noget større derinde, end jeg lige havde forventet :-)

Og nu til maden... Det vigtigste, hvis i spørger mig ;-)


Charcuteri bræt med ramsløgmayo, sennepsmayo (tror jeg), paté, 3 slags pølse, ost og honning/sirup marineret nødder og frugt.


Min venindes ret var kylling sauté chasseur som mindede lidt om coq au vin, bare med cognac i stedet for rødvin, men hold op hvor det smagte godt også... Den bid jeg fik lov til at smage ihvertfald ;-)

And here comes the desserts





Den første dessert var noget hvid chokolade mousse agtig med marengs, biscotti (tror jeg), mango og karamel. Den sidste dessert var selvfølgelig gateau marcel, mums! Det var også den bedste!

En god start på St. Bededagsferien, håber I nyder jeres :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar