søndag den 28. april 2013

Fattigmandsrisotto

For dem der følger med på Instagram, lovede jeg jo at komme med en opskrift på min risotto aka fattigmandsrisotto


Man starter med at klare lidt løg og hvidløg i lidt olie, når de er blanke - ikke brune, tilsættes lidt hønseboullion (lavet på 1-2 terninger).
Når det er kogt lidt ind, tilsættes risene, og det er her fattigmanden kommer ind. Jeg bruger nemlig grødris og det fungere altså helt perfekt og en kæmpe pose koster omkring 10-12 kr, altså det halve eller mere i forhold til risottoris.

Også kender I vist resten af historien, man tilsætter boullion lidt efter lidt (den skal være våd, som Brdr, Price siger ;-)).
Jeg putter ærter eller hvad jeg nu har i min og selvfølgelig parmasan. Aldi har en glimrende en til kun 20 kr :-)

Bon appetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar