tirsdag den 14. februar 2012

Valentins dag my ass!

Som indlægget siger "rend mig i røven"! Sikke en latterlig tradition! Den har ikke en skid at gøre med blomster, chokolade, gaver og bla bla bla! Tjekkede lige wiki og her er resultatet: En pave har opkaldt denne "helligdag" efter en romersk præst med navnet Valentin. Ingen ved helt hvem han var (fedt nok). Skrønen - som jeg vil kalde den, fortæller, at da kejser Claudius II beordrede romerske soldater til ikke at gifte eller forlove sig, trodsede Valentin dette og fortsatte med at vie unge soldater. Han blev som følge heraf arresteret, sat i fangenskab og senere henrettet ved halshugning den 14. februar. Den romerske-katolske kirke udnævnte ham efter hans død til helgen som Sankt Valentin. Der kan I se, ikke en skid med blomster og latterlige bamser at gøre!

Okay okay nu tænker i nok "hun er sikkert single" og I har ret, det er jeg. Og en dag som i dag, er jeg stolt af det! Hvis jeg havde kæreste på, ville jeg ikke have blomster en dag som i dag. Jeg vil gerne have blomster, meget gerne, men ikke på valentins dag, hvor manden føler sig tvunget til det - takket være interflora etc. eller rettere takket være Amerika.
Hvis jeg havde en fyr, skulle han give mig blomster af lyst og ikke tvang - se det er ægte kærlighed <3

Ta den Hr. Valentin!

PS Beklager bitterheden, skulle lige af med noget her ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar